Keskustelu

Tuotteiden tilaaminen ulkomailta

• Tamani kirjoitti 9. maaliskuuta 2008 klo 19:30 #

Eli oletteko tilanneet tuotteita netistä? Miltä sivuilta? Pitääkä huomioida tullimaksuja yms?

• Aalo kirjoitti 13. maaliskuuta 2008 klo 15:57 #

Itse olen tilannut lookfantastic.comista ja HQHairista. Molempien tuotteet tulevat Englannista, joten tullimaksuista ei tarvitse huolehtia. Kummastakin löytyy niin hiustuotteita, kosmetiikkaa kuin koruja ja muita välineitäkin. Toimitus on nopeaa ja tuotteet hyvin pakattuja. Hinnat ovat paljon edullisempia kuin Suomessa ainakin jos tilaa Redkeniä tai Tigiä.

• dlf kirjoitti 17. maaliskuuta 2008 klo 23:13 #

Olen tilannut Strawberrynetistä. Tuotteet ovat edullisia (tilasin juuri Hypnose-ripsarin, Lancomen kajalin, silmämeikinpoistoaineen ja silmänympärysvoiteen 25 eurolla, Suomessa ripsari jo päälle 30 e) ja tulevat n. viikossa Hong Kongista. Iso valikoima, tuotteet aitoja. Ei postikuluja IKINÄ (iso plussa!). Jos tilaa jotain arvokasta ja lähetys jää tulliin, hyvittävät tilille tullimaksun. Ekan tilauksen kunniaksi sain Lancomen huulipunan, jatkossa alkaa tulla 1-10 % alennuksia joka tilauksesta. :) Erittäin reilua, sanoisin...

Kannattaa muuten maksaa tilaus dollareina, koska niissä on sivulla parempi kurssi. Esim. Tigin Oatmeal & Honey 750 ml -shampoo dollareina 14,4 euroa, euroina 16 e. Lookfantasticissa muuten mokoma jäsenille 16,4 e, muille 18 e. En tiedä, tuleeko vielä jotain postikuluja LF:ssa.

• Kehitystiimin jäsen Tinas kirjoitti 18. maaliskuuta 2008 klo 14:53 #

Hei loistava vinkki meille kaikille!!

• Mimmiliina kirjoitti 19. maaliskuuta 2008 klo 00:24 #

Scentiments vaikuttaa edulliselta ja valikoima on päätähuimaava. Mahtaako jollakulla olla sieltä tilaamisesta kokemuksia? Kiitos tiedoista "dlf". Taidan kokeilla Strawberrynetiä muutaman hajuveden tilaamiseen joita ei saa Suomesta.

• Montego kirjoitti 25. maaliskuuta 2008 klo 10:46 #

Strawberrynetin tilauksissa hajuvesistä tulee postikulut, joka on muistaakseni 10 % tuotteen hinnasta, muissa tuotteissa postikuluja ei peritä. Koska Strawberrynetin tuotteet tulevat EU:n ulkopuolelta, lisätään tuotteisiin alv, jos paketti on yli (noin) 45 euroa. Olen tilannut kyseisestä paikasta 23 kertaa, eikä minun ole koskaan tarvinut hakea pakettia tullista. Siitäkin huolimatta, että tilaat alle 45 euron, voi pakettisi päätyä tulliin, mutta alv:a sinun ei siitä tarvitse maksaa.

• JenniH kirjoitti 25. maaliskuuta 2008 klo 22:23 #

JEE! Joku luki mun ajatukset kun piti just tulla ehdottamaan ihan jutun aiheeksi tällaista hintavertailua nettikauppojen yms välillä =) Arvatkaa vaan kuka heti ryntää johonkin tilaamaan tigiä... 'ai miten niin perso hyväntuoksuisille tuotteille*

• Sunshine80 kirjoitti 30. maaliskuuta 2008 klo 10:40 #

Hetkonen, eikö dollarin kurssi ole ollut pitkään huono euroihin nähden? Strawberrynetistä tilanneena eurot ovat aina halvempi vaihtoehto!

• dlf kirjoitti 30. maaliskuuta 2008 klo 16:52 #

"Hetkonen, eikö dollarin kurssi ole ollut pitkään huono euroihin nähden? Strawberrynetistä tilanneena eurot ovat aina halvempi vaihtoehto!"

Ei, koska Strawberrynetissä on omat kurssit, USD on aina halvin tapa maksaa siellä. Tuossa esimerkissäni yllä kerroinkin esim. tuon shampoon hinnan euroina tai USD -> euroina.

En tiedä, miksi SN:ssä dollarit ovat halvin keino ostaa, tulisikohan heille jotain ylimääräisiä kuluja euro-ostoksista vai mitä. En tiedä, onko SN:ssä joskus euroilla ostaminen ollut halvempaa kuin dollareilla, mutta nykyään ei ainakaan.

Laitan vielä pari esimerkkiä:

Diorin Blush Final -poskipuna euroina 22,50 e, dollareina 20,58 e.

Chanelin Ecriture De Chanel Liquid Eyeliner euroina 23,50 e, dollareina 21,53 e.

Clarinsin Color Quartet For Eyes -luomiväri euroina 28 e, dollareina 25,33 e.

Huomaa siis, että hinnoissani olevat dollarit on jo käännetty euroiksi tämänhetkisen kurssin mukaan.

• amy kirjoitti 31. maaliskuuta 2008 klo 13:17 #

Mä tilasin alkuvuodesta ekan kerran Strawberrynetistä tuotteita. Tyhmänä haalin kaikki hajuvedet samaan tilaukseen ja tietty lähetys joutui sitten tulliin. Ensin odottelin pakettia useamman viikon ja jouduin maksamaan alvit n. 1oo euron arvoisesta tilauksesta. Onneksi tuli kuitenkin halvemmaksi kuin mitä Suomesta ostettuna, mutta kyllähän se vähän kyrsi. Erillisenä tilauksena tulleet Tigit sain hakea suoraan postista alle viikon kuluttua tilaamisesta, eikä niistä olisi muutenkaan mennyt lisämaksuja kun arvo oli 20 euron paikkeilla. Eli siis summa summarum: Strawberrynet on luotettava ja edullinen paikka tilata, MUTTA kannattaa pelata varman päälle ja tehdä tilaukset alle 40 euron paketeissa, vaikka sitten useampi muutaman päivän välein. Ei tule ainakaan yllättäviä menoeriä! Niin ja tosiaan tilauksen voi maksaa ainoastaan luottokortilla (ainakin Visa tai Master kelpaavat)!

• amy kirjoitti 31. maaliskuuta 2008 klo 13:20 #

Lisäyksenä vielä edelliseen: Jos joudut hakemaan pakettisi Tullista, ota mukaan tilausvahvistus esim. sähköpostista printattuna. Ilman sitä pakettiasi ei luovuteta, jos joudut maksamaan siitä alvit tai tullimaksun!!

• nanne kirjoitti 16. lokakuuta 2008 klo 20:42 #

Siis sanokaahan nyt, ei kai alv:eja makseta takaisin? Jos maksetaan, niin miten? Pitääkö heille laittaa meiliä tms.

Ihan pihalla.. Tänään hain tullista ekan lähetykseni, tuoksun mitä en aikoihin ole mistään löytänyt, olen ihan ikionnellinen kun sitä vielä löysin!! Vaikka sitten pitäisi alvitkin maksaa :)

• lily kirjoitti 12. marraskuuta 2008 klo 12:54 #

Nannelle tiedoksi, kun tilaa Strawberrystä niin lupaavat maksaa tullimaksut takaisin tilille jos sinne toimittaa kuitit ja muut (nettisivuilla on ohjeet siihen). Mutta tosiaan, jos tilaa hajuvettä, siihen tulee postimaksu erikseen koska nesteiden postittaminen on eri juttu kuin tavallisen kosmetiikan ja siksi kalliimpaa.

Tosin jos et joutunut maksamaan tullissa mitään, lisälaskua ei ole tulossa :)

• Kitten kirjoitti 12. maaliskuuta 2010 klo 11:53 #

Tilasin ties monennen kerran strawberrystä,ei tuoksuja,arvo 74 dollaria ja ny jäi tulliin! Mul pitkä matka sinne,ei autoa,ei kyytiä,taksil pitäs mennä. Olikohan hinnasta kyse? Ja kun eu:n ulkopuolella? Eivät siis hyvitä tilausta,vain tullimaksun?Ny ei taida uskaltaa tilata sielt enää:( Lookfantastic turvallisempi?

• pinjaa123 kirjoitti 12. maaliskuuta 2010 klo 14:12 #

ootteko tilannu ebaystä?? Onko luotettava??

• Vixen kirjoitti 14. maaliskuuta 2010 klo 15:42 #

Mitkä kosmetiikka/ihonhoitonettikaupat eu:n sisäpuolella paitsi lookfantastic? ed.kertomani kokemuksen takia en uskalla tilata enää strawberrystä jos vaara että edullisempikin tilaus jää tulliin:(

• mansku kirjoitti 15. maaliskuuta 2010 klo 00:19 #

Jos haluaa välttää tuotteiden jäämisen tulliin kanttaa pysyä tarkkana sen summan kanssa millä tilaa. EU:n ulkopuolelta tilatessa tulee tulli vapaasti max. 45€ tilaus (n. 60 dollaria). Kalliimmat tilaukset jää melko varmasti tulliin. Jos paketti jäänyt tulliin, ota yhteyttä virkailijoihin ja kysy paketin toimittamisesta. Tulliin jäämisestä tulee aina ilmoitus jossa yhteystiedot. Käsitääkseni voivat tehdä tullauksen puolestasi ja posti toimittaa paketin kotiisi ja laskuttavat sitten sinua. Lista nettikaupoista (niin kosmetiikkaa kuin vaatteitakin) EU:ssa ja ulkopuolellakin löytyy osoitteesta www.vaatekaupat.info.

• Vixen kirjoitti 25. maaliskuuta 2010 klo 12:07 #

Sanoin tullivirkailijoille että olen aiemminkin tilannut strawberrystä,ja olin kuulemma onnekas etteivät jääneet sinne ja olin vain onnekas:"tätä en sitten kuullut,sovitaan niin". Eivät suostuneet toimittamaan postiin. Melkein 30e meni taksiin ja alv 12e.Olen yrittänyt löytää Lancomen hydracalm? sävyttävää päivävoidetta ja Estee Lauderin samanlaista ja magnascopic ripsaria. Garden uk:ssa 2 viimeksimainittua,postikulut järkyt 15 puntaa.

• mansku kirjoitti 27. maaliskuuta 2010 klo 22:35 #

Harmi juttu vixen, että kokemuksesi ollut huono tullin kanssa. Omalla kohdallani on tullin kanssa asiat pelanneet, mutta olen kyllä ollut tarkana sen 45€ rajan kanssa. Muutaman kerran on paketti tulliin jäänyt, tulli on toimittanut sen Helsingistä Tampereelle. Nettikaupoista www.feelunique.com toimittaa myös ilmaiseksi, mutta EI kuulu EU kauppa-alueeseen,joten muista kertaosto maksimissaan se 45€ ( eli n. 41£). Tilaa vaikka useammassa erässä, vaikka vain tuote kerrallaan kun postitus on ilmainen. Siellä on ainakin Lancomea ja Estee Lauderia.

• veevee kirjoitti 31. maaliskuuta 2010 klo 13:52 #

Jostain tuossa luin, että Strawberry.net myy feikkitavaraa, eli ei-aitoja merkkejä vaan halpoja kopioita alkuperäisen nimellä.. Mitenköhän tämän asian vois varmistaa?

• NarnianQueen kirjoitti 3. huhtikuuta 2010 klo 18:44 #

Ei mistään, paitsi vertaamalla sieltä tilattua tavaraa muualta hankittuun ja jo tuntemaasti tuotteeseen. Itse en usko Mansikkalan myyvän feikkiä, ainakin tilaamani ihonhoitotuotteet ovat aina olleet OK - sekä tunnettujen että harvinaistempien merkkien kohdalla. Sen verran iso liikevaihto tuolla firmalla on, että haluavat varmasti säilyttää maineensa ja asiakaskuntansa. Iästä taas ei aina varsinkaan meikkien suhteen voi olla varma, tuollahan pyörii vanhoja jo lakkautettuja tuotteita mm. Diorilta.

• Viiru kirjoitti 15. heinäkuuta 2010 klo 19:34 #

www.iherb.comista olen tilaillut varsinkin vartalonhoitotuotteita. Kaikki ei ole luonnonkosmetiikkaa, mutta monet ovat sitä pitkälti. Pitää muistaa tullirajat (niistä muistutetaan myös "kassalla" sivuston alalaidassa, mikä on mielestäni hyvää palvelua), mutta usein tilauksessa tulee jo painoraja vastaan (1360g), jos valitsee suosimani halvimman toimitustavan eli Airmailin, vain 4 dollaria. Olen tilannut nyt 4 kertaa ja toimitus on tullut postiin noin 10 päivässä. Tuotteet on hyvin pakattu ja ilmaisnäytekohdasta voi klikkailla itselleen mitä haluaa (valikoima vaihtelee). Ensimmäisestä tilauksesta saat 5 dollaria alennusta, jos haluaa käyttää koodiani TIK692. Jokainen uusi asiakas saa vastaavan koodin tilauksen tehtyään ja sitä jakamalla voi yrittää kerätä hyvityksiä omista hankinnoistaan. No joo, omat hyvitykseni ovat huimat yksi dollari. Edulliset hinnat kuitenkin houkuttelevat kosmetiikassa ja erikoisemmat merkit. Nubian Heritagea ainakin suosittelen lämpimästi. Koukuttava verkkokauppa, koska valikoima on niin laaja. Cassiaa olen myös hankkinut tuolta hiuksille eli on siellä nimellä neutral henna. Toimii ainakin itsellä hyvin ja on halpaa, jotta voi käyttää useammin.

• Miki kirjoitti 2. elokuuta 2010 klo 12:10 #

Minua on askarruttanut juuri tuo tullimaksu, eli siis minun ei tarvitse maksaa tulliveroa tai alv:tä jos ostokseni on alle 45 e? Olisin nimittäin tilaamassa Taiwanista yhtä vaatetta, joka maksaisi postikulujen kanssa vähän päälle 47 euron, eli siitä tulli siis perisi maksua ja alv:n?

Entä miten minun sitten pitäisi toimia, jos ja kun paketti jää tulliin? Tuleeko postissa kotiin joku lasku tai ilmoitus tullilta, että paketti on saapunut? Miten minun pitää sen jälkeen menetellä, soitanko tulliin ja pyydän heitä toimittamaan paketin oman asuinalueeni tullipisteeseen ja menen sen jälkeen sitten henkkarien ja jonkun tositteen kanssa tulliin maksamaan verot ja saan sitten paketin itselleni?

Mutta, jos tilaisinkin siis jonkun halvemman vaatteen joka maksaisi postikulujen ja pakkausten kanssa 29,13 e, niin silloin se ei jäisi tulliin ja menisi suoraan minua lähimpään postitoimipaikkaan, ja kävisin sen vain sieltä sitten noutamassa?

Kiitos jos joku voisi vähän auttaa ja varmentaa, olen ensikertalainen näissä nettiostoksissa :)

• easybuy kirjoitti 6. syyskuuta 2010 klo 13:30 #

Hei, täältä saat lisää tietoa ja esimerkkejä http://www.globalshopping.fi/info/ostaminen-verkkokaupasta Huomaa myös 150 euron tulliraja eli voit ostaa yksityiseen käyttöön tuotteita EU:n ulkopuolelta ilman tullia kun ostoksesi jäävät 150 euron alle. Verkkokaupoilla on myös sopimuksia kuljetusliikkeiden kanssa siten, että tilaamasi tuotteet tullaa ko. kuljetusliike, jolloin sinun ei tarvitse lainkaan mennä tulliin.

Lisätietoja palvelussamme.

Terveisin GlobalShopping

• marjageeg kirjoitti 15. syyskuuta 2010 klo 15:22 #

feelunique! suosittelen. ei postimaksuja, iso valikoima, nopea toimitus. ei toimita hajuvesiä ollenkaan strawberrynet! samat sanat, lisäksi vielä isompi valikoima sekä alennusmyyntejä, hajuvedet postikuluitta jos tilaa jotain muutakin ebaysta kannattaa tilata ns hyväprosenttisilta myyjiltä ja maksaa paypalilla. postikulut näkee jo "huutovaiheessa" hqhair velottaa seitsemän puntaa per tilaus, ei toimita hajuvesiä mutta alennuspuoli eli outlet on loistava

Kosmetiikka ja kauneudenhoito: Näytä viimeiset viestit